Życie Uczelni nr 161

  Niepubliczne Przedszkole Politechniki Łódzkiej uroczyście otwarte

W przecięciu wstęgi symbolizującym oficjalne otwarcie uczestniczyli (na zdj. od prawej): rektor prof. Krzysztof Jóźwik, dyrektor przedszkola Agnieszka Baranowicz, przedstawicielka firm Zap-Bud Ismena Gawęda oraz wicewojewoda łódzki Karol Młynarczyk
Jacek Szabela

We wtorek 25 października odbyła się uroczystość otwarcia Niepublicznego Przedszkola Politechniki Łódzkiej. Wzięli w niej udział goście spoza uczelni, dla których ważne jest powstanie nowej placówki opiekującej się dziećmi. W przecięciu wstęgi symbolizującym oficjalne otwarcie uczestniczyli: rektor prof. Krzysztof Jóźwik oraz wicewojewoda łódzki Karol Młynarczyk, przedstawicielka firm Zap-Bud Ismena Gawęda i dyrektor przedszkola Agnieszka Baranowicz.

 



  Porozumienie z Accenture w Polsce

Podpisy na dokumencie złożyli rektor prof. Krzysztof Jóźwik oraz prezes zarządu Jarosław Kroc
Jacek Szabela

Politechnika Łódzka i Accenture w Polsce podpisały list intencyjny dotyczący wspólnych działań na rzecz doskonalenia procesu kształcenia studentów oraz w zakresie działalności rozwojowej, dydaktycznej i naukowo-badawczej. Podpisy na dokumencie złożyli rektor prof. Krzysztof Jóźwik oraz prezes zarządu Jarosław Kroc.

 



  Stypendia Prezydenta Miasta Łodzi

PŁ przyjęła nowych studentów, wśród nich wielu utalentowanych
Jacek Szabela

Wybrano laureatów XII edycji programu stypendialnego Prezydenta Miasta Łodzi. Przyznano je 43 młodym osobom, które podjęły w roku akademickim 2022/2023 studia na łódzkich uczelniach, mając na swoim koncie udział w finałach ogólnopolskich olimpiad bądź będą ich laureatem. Na liście ogłoszonej przez portal Młodzi w Łodzi jest 5 studentek i 5 studentów z Politechniki Łódzkiej.



  Warsztat PiCoDe w Turcji

grupa studentów oraz nauczycieli i asystentów wraz zprzewodnikiwm przed Grobowcem Solona w Dolinie Frygijskiej
arch. projektu

Ostatni warsztat w ramach międzynarodowego projektu PiCoDe odbył się w tureckim Eskişehir, mieście założonym przez Frygów około 1000 lat p.n.e. Studenci z Turcji, Polski, Portugalii i Stanów Zjednoczonych pracowali nad projektem i prototypem nowych produktów, wykonanych z lokalnego materiału o nazwie meerschaum.

 




  Prestiżowa akredytacja ABET dla dwóch kierunków na PŁ

mat. ilustracyjny

Uzyskanie przez polskie uczelnie zagranicznych akredytacji i certyfikatów komisji branżowych, podnosi międzynarodową konkurencyjność uczelni, buduje ich międzynarodową widoczność, ale przynosi także korzyści płynące z samych przygotowań do procesów akredytacyjnych. Akredytacja ABET - obecnie najważniejsza i najbardziej rozpoznawalna wśród studentów i pracodawców akredytacja dla uczelni technicznych w Stanach Zjednoczonych - jest potwierdzeniem spełnienia standardów czyniących z absolwentów akredytowanych programów osoby gotowe do wejścia na rynek pracy w ważnych dziedzinach technicznych, wiodących w innowacyjności oraz w nowych technologiach.



  Protest pracowników szkolnictwa wyższego

W trakcie manifestcji ZNP
Agnieszka Rytych

W Warszawie przed pomnikiem Ignacego Daszyńskiego powstało Miasteczko Edukacyjne któremu przyświecało hasło „Edukacja jest najważniejsza”. Miasteczko działało od 8 do 14 października przez 24h na dobę i było miejscem debat i rozmów o tym, jak poprawić sytuację edukacji, przezwyciężyć narastające problemy szkół, przedszkoli i placówek oświatowych oraz uczelni wyższych.

 



  Tutoring współdzielony - co daje PŁ program Mistrzowie Dydaktyki

Mistrzowie dydaktyki PŁ w Auli IFE
Alina Wujcik

Spotkanie Mistrzów dydaktyki PŁ z kierownikiem projektu dr inż. Dorotą Piotrowską, prof. PŁ, odbyło się pod hasłem „tutoring współdzielony”. Służyło ono wymianie doświadczeń i współpracy kadry w poszukiwaniu optymalnego modelu tutoringu dla Politechniki Łódzkiej.

Było to drugie, kolejne w cyklu, spotkanie z udziałem wykładowców wykorzystujących innowacyjne założenia i narzędzia tutoringu podczas projektowych spotkań ze studentami.

 



  Nowa wizja tutoringu w PŁ

Spotkanie Teaching Café Mistrzów PŁ
Alina Wujcik

Mistrzowie Dydaktyki to liczna grupa nauczycieli akademickich, którym szczególnie bliskie są innowacje w kształceniu. Jedno z ich ostatnich spotkań służyło dyskusji na temat modelu tutoringu w Politechnice Łódzkiej. Celem rozmów była potrzeba rozwinięcia tej metody współpracy wykładowców i studentów.

 



  W zespole doradczym do spraw infrastruktury badawczej

Wręczenie nominacji, od lewej: prof. Krzysztof Wilde, przewodniczący zespołu, rektor PG, dr inż. Krzysztof Smółka i Sławomir Adamiec, dyrektor generalny w MEiN
Wiktoria Kostecka

Dr inż. Krzysztof Smółka z Instytutu Mechatroniki i Systemów Informatycznych został już po raz trzeci powołany Zarządzeniem Ministra Edukacji i Nauki na Członka Zespołu doradczego do spraw infrastruktury badawczej przy Ministerstwie Edukacji i Nauki. Powołanie obejmuje okres do sierpnia 2024 r.