Mistrzowie Dydaktyki to liczna grupa nauczycieli akademickich, którym szczególnie bliskie są innowacje w kształceniu. Jedno z ich ostatnich spotkań służyło dyskusji na temat modelu tutoringu w Politechnice Łódzkiej. Celem rozmów była potrzeba rozwinięcia tej metody współpracy wykładowców i studentów.
W wyniku dyskusji postanowiono wprowadzić do praktyki trzy koncepcje:
- tutoring rówieśniczy – strategia, w której studenci udzielają pomocy naukowej swoim rówieśnikom lub młodszym rocznikom, mającym trudności w nauce,
- tutoring ekspercki/naukowy – przeznaczony w głównej mierze dla studentów starszych roczników, mających już sprecyzowane plany naukowe i chcących rozwijać swoje umiejętności oraz wiedzę w danym kierunku,
- tutoring wprowadzający do studiowania – pomocny przy niwelowaniu różnic między edukacją w szkole średniej, a akademicką.
Jak widać nowy rok akademicki przynosi nowe wyzwania, by jeszcze bardziej uatrakcyjnić kształcenie na Politechnice Łódzkiej.
Spotkanie Mistrzów Dydaktyki prowadziła mgr Adrianna Kozłowska, dyrektor Centrum Kształcenia PŁ.