„We build connections so the world can make them” – to zdanie o tworzeniu połączeń, aby świat mógł je nawiązywać, jest umieszczone na głównej ścianie w nowo otwartej na Wydziale Organizacji i Zarządzania sali firmy Corning. Będą w niej prowadzone zajęcia dydaktyczne, a wykładowcy mają tu do dyspozycji m.in. tablicę multimedialną, która może służyć jako dotykowy pulpit komputera.
Firma obrandowała nazwą Corning także dużą część korytarza, prezentując wartości, które określają jej relacje z pracownikami, klientami i społecznościami. Corning działa na całym świecie i wszędzie kieruje się przede wszystkim swoimi wartościami: Niezależność, Jednostka, Jakość, Uczciwość, Działanie, Przywództwo i Innowacyjność. Dziś, gdy dla młodych ludzi kluczowe w decyzji o związaniu się z firmą na dłużej są nie tylko pieniądze, ten zestaw wartości jest na pewno bardzo dobrym i skutecznym przekazem.
Na otwarcie sali, którą nazwano Strefą komunikacji, przyjechała liczna reprezentacja Corninga. Na jej czele było dwóch najważniejszych w Polsce szefów firmy - Marek Gagis, EMEA Regional Manufacturing Manager i Łukasz Srogosz, Plant Manager. Obaj panowie, zarówno kierujący produkcją w regionie Europa, Bliski Wschód i Afryka, jak i dyrektor zakładu Corning Optical Communications w Strykowie, są absolwentami Politechniki Łódzkiej. Dziś należą do grupy menedżerów Corninga, amerykańskiej korporacji z siedzibą w Nowym Yorku, założonej w 1851 roku. Na świecie firma zatrudnia ponad 50 000 pracowników, w tym ponad 3 000 w Polsce.
- Cieszę się, że dystans między firmami i uczelnią się skraca, co wyraźnie widać na Wydziale Organizacji i Zarządzania – mówił prorektor ds. rozwoju prof. Paweł Strumiłło uczestniczący po raz kolejny w tego typu uroczystości na Wydziale.
Wspomniał przy tym o zakończonym w zeszłym tygodniu Corning Day zorganizowanym na Politechnice Łódzkiej.
Wieloletnią współpracę z firmą bardzo chwali dziekan prof. Agnieszka Zakrzewska-Bielawska.
– To ważny dla naszych absolwentów pracodawca. W Corningu pracuje ponad 120 osób po Wydziale OiZ, a z całej uczelni ponad 200. Wspólnie uczestniczymy w panelach dyskusyjnych i myślę, że będziemy wchodzić w nowy etap badań naukowych.
Dzięki współpracy z Politechniką Łódzką firma jest dobrze rozpoznawalna nie tylko przez studentów Wydziału Organizacji i Zarządzani, ale także Wydziałów EEIA i Chemicznego.
Marek Gagis, EMEA Regional Manufacturing Manager jest dumny z działalności Corninga w Polsce.
– W Corning Optical Communications Polska (działa w Polsce i Strykowie od 2006), produkowane są rozwiązania dla branży telekomunikacyjnej, a od ubiegłego roku w Mszczonowie działa fabryka światłowodów, która jest największym ich dostawcą w Polsce i Europie – zaznacza i podkreśla - Innowacja nie może istnieć bez nauki, dlatego tak ważna jest dla nas współpraca z ośrodkami naukowymi.
W Corningu mówi się, że „w naszym DNA jest innowacyjność”. Przykłady? To Corning wyprodukował szkło do teleskopów Hale, Hubble’a i Webba, znalazło się ono także w oknach promów kosmicznych i kamerach kosmicznych łazików.
Przedstawiciele firmy są zadowoleni z rozpoznawalności marki Corning wśród studentów i planują dalej rozwijać programy praktyk, staży, warsztatów, a także prac dyplomowych.
- Dzisiejsze spotkanie jest zwieńczeniem bardzo dobrej współpracy i zalążkiem wielu nowych działań - zapewnia dyrektor Łukasz Srogosz.
Otwarcie Strefy komunikacji poprzedziło ciekawe wystąpienie na temat kobiet w biznesie przedstawione przez Katarzynę Adamowicz, dyrektor jakości w Corning Optical Communications.