Studenci z grupy Iron Warriors chcą poprawić własny rekord Polski i jadąc bolidem Eco Arrow 3.1 pokonać 1000 km na litrze paliwa. Projekt nowego systemu elektrycznego jest pierwszym krokiem do zamierzonego celu. Zmodernizowany system bolidu złożony będzie z kilku podsystemów połączonych za pomocą centralnego sterownika.
Jak wyjaśnia dr inż. Rafał Dychto z Instytutu Maszyn Przepływowych, opiekun studentów
- System ten będzie mniej podatny na awarie, łatwiejszy w serwisowaniu oraz modularny, co umożliwi dalszą jego modernizację bez konieczności wymiany całości. Zastosowanie silnika BLDC zamiast klasycznego rozrusznika pozwoli na zmniejszenie zużycia energii elektrycznej i dokładniejsze sterowanie fazą startu silnika. Od sezonu 2023 na zawodach Shell Eco-marathon zużycie energii elektrycznej ma być uwzględniane przy podawaniu ostatecznego wyniku. Elementy systemu będą wydrukowane metodą stereolitografii, co zmniejszy jego masę.
Do budowy systemu studenci przygotują stanowisko wyposażone m.in. w mikroskop cyfrowy do badania elektroniki i kamerę termowizyjną do monitorowania obciążenia cieplnego obwodów oraz specjalistyczną stację lutowniczą.