Mobilnie aktywni

17-02-2022

W konkursie programowania aplikacji mobilnych wzięło udział 110 uczestników - studentów informatyki stosowanej oraz Information Technology, w tym studenci wymiany z Portugalii. Zadaniem było stworzenie aplikacji wspomagających rozwój fizyczny.

 

 

W dobie pandemii zmuszeni do pozostawania w domu często zaniedbywaliśmy aktywność fizyczną, co ma negatywny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Organizatorzy konkursu oczekiwali zaprojektowania aplikacji mobilnych, które byłyby dopingiem do zadbania o kondycję.

Na konkurs wpłynęło 45 projektów, wstępnie ocenili je prowadzący zajęcia mgr inż. Jakub Walczak i dr hab. inż. Piotr Napieralski. Do finału wybrano 10 najlepszych. Jury brało pod uwagę warstwę techniczną i biznesową, a także praktyczność i przydatność społeczną. Sponsorem części technologicznej była firma BinarApps, a aplikacje oceniał Adam Przymusiała, prezes zarządu firmy. Główną nagrodę zdobyła aplikacja Fit Vein, stworzona przez Łukasza Janiszewskiego i Jakuba Muszyńskiego. Część praktyczną oceniali trenerzy fitness: Weronika Muzyka oraz Rafał Jankiewicz. Za najlepszą aplikację sportową uznali oni projekt Fit2Gether. Członkowie zespołu - Mateusz Roszkowski, Kacper Wiśniewskiego i Hanna Kraska otrzymali w nagrodę trening personalny. Obie te aplikacje przygotowali studenci informatyki stosowanej.

Za innowacyjny pomysł została wyróżniona aplikacja GymCity zaprojektowana przez Dominika Czerwoniuka, Macieja Kopę, Mateusza Owczarka oraz Lidię Opalę, studentów Information Technology.

Konkurs objął patronatem dziekan Wydziału FTIMS dr hab. inż. Adam Wojciechowski, prof. PŁ.