W połowie czerwca UbiCOMP Research Group wraz z Polskim Towarzystwem Informatycznym zorganizowali międzynarodową szkołę letnią z obszaru interakcji człowiek komputer (HCI) oraz Internetu Rzeczy (IoT). Współorganizatorami szkoły był Instytut Informatyki Stosowanej Wydziału Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki przy wsparciu ACM SIGCHI Poland, a partnerami łódzkie firmy technologiczne Digica oraz TME - Transfer Multisort Elektronik.
![Uczestnicy międzynarodowej szkoły letniej z obszaru interakcji człowiek komputer (HCI) oraz Internetu Rzeczy (IoT)](/sites/default/files/styles/slajder_maly_360px_/public/FOTA9751.jpg?h=b534625d&itok=Hg9skhAa)
Uczestnicy Szkoły - 40 osób z 6 krajów - pracowali pod okiem wykładowców z uczelni zagranicznych, a także specjalistów TME i Digica. Wykłady i warsztaty poprowadzili m.in. prof. Morten Fjeld (University of Bergen), prof. Jacek Gwizdka (The University of Texas at Austin) i prof. Paweł Woźniak (Chalmers University of Technology).
Bogaty program zebrano pod wspólnym tytułem „Projektowanie interfejsów Internetu Rzeczy”. W ciągu pięciu dni organizatorzy przewidzieli m.in. warsztaty, seminaria, szkolenia i wizytę studyjną, które mają pomóc w zgłębieniu tajników IoT (Internet of Things). Unikalna dawka praktyki była zapewniona dzięki zajęciom prototypowania elektronicznego oraz zastosowania algorytmów sztucznej inteligencji w scenariuszu Smart Home.
Warsztaty dotyczyły programowania systemów autonomicznych przy użyciu Arduino, szkolenia poświęconego pozyskiwaniu, przechowywaniu i wizualizacji danych w obszarze IoT, a jeden z wykładów dotyczył fizykalizacji danych oraz interfejsów namacalnych (tangible user interfaces). Szkoła obfitowała również w praktyczne zastosowania IoT, czyli warsztaty, podczas których uczestnicy wizualizowali dane z inteligentnego domu za pomocą klocków LEGO.
Szkołę Letnią objął patronatem JM Rektor Politechniki Łódzkiej prof. Krzysztof Jóźwik.
Dla wielu młodych pasjonatów technologii najważniejszym punktem programu Szkoły Letniej był towarzyszący jej, „UbiHack’23”. Był to 24-godzinny hackathon bazujący na podejściu projektowania zorientowanego na użytkownika, a jego tematem było „When smart building is trying to be smarter than you”.
Siedem drużyn mierzyło się z wyzwaniami natury technologicznej i fizycznej, bowiem wytężona praca pod okiem mentorów trwała nieprzerywanie przez całą dobę! Zwycięskie drużyny przygotowały prototypy i koncepcje projektów oparte na doświadczeniach użytkowników Smart Building.
Po więcej informacji nt. Hackathonu i jego zwycięzców zapraszamy na stronę: https://fb.me/e/KP2JNHxa